۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

زاهدي:

توسعه ورزش های بومی و محلی ضروری است/کردستان مستعد ورزش های زمستانی

توسعه ورزش های بومی و محلی ضروری است/کردستان مستعد ورزش های زمستانی

سنندج - خبرگزاری مهر: استاندار کردستان گفت: توسعه ورزش های بومی و محلی با توجه به ظرفیت های موجود ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر جمعه در مراسم نشست وزير ورزش و جوانان كشور با جمعي از فعالان ورزشي و روساي هيئت هاي ورزشي استان كردستان در سنندج، اظهار داشت: با توجه به تنوع های بالای فرهنگی در این استان می توان با توسعه ورزش های بومی و محلی در عرصه های ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشت.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر حضور ورزشکاران کردستان در عرصه های ملی بسیار کم رنگ است و باید با برنامه ریزی مناسب زمینه را برای درخشش ورزشکاران استان فراهم کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب کردستان توانایی برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی کشور ندارد و این یک نقطه ضعف است که اگر حل نشود می تواند در عقب ماندگی ورزش استان موثر باشد.

زاهدی یادآور شد: وجود 60 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان خوب است اما با توجه به پتانسیل های بالای استان نیاز به برنامه ریزی مستمر برای توسعه ورزش و جذب بیشتر جوانان وجود دارد و انتظار مي رود كه مدير كل جديد اين مهم را سرلوحه فعاليت هاي كاري خود قرار دهد.

کردستان مستعد براي توسعه ورزش های زمستانی است

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان کردستان مستعد ورزش های زمستانی است و انتظار داريم كه مطالعات لازم براي توجه به اين مهم در استان در دستور كار قرار گرفته و اقدامات لازم نيز در اين زمينه اجرايي شود.

استاندار کردستان گفت: فراهم ساخت زیرساخت های توسعه رشته هاي ورزشي زمستاني در استان ضروری است و انتظار می رود مسئولان به این امر نگاه ویژه ای را داشته باشند.

زاهدی اظهار داشت: توسعه ورزش های زمستانی علاوه بر جذب آحاد کثیری از جامعه به این بخش جذاب می تواند در توسعه گردشگری استان و به تبع آن در اشتغالزایی و بحث اقتصادی نیز نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با اشاره به این مطلب که کردستان استانی جوان است، افزود: توجه ویژه به حوزه جوانان و رفع نیازهای آنها نیز باید سرلوحه کار اداره کل ورزش و جوانان استان باشد.

کد خبر 2211513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha